Neoficiální Dark Elf FAQ - postřehy jednoho hráče

Jakou si vybrat rasu? Která rasa je nejlepší?
Jak mám začít hrát?
Jak zvýším útočnou sílu vojska?
Jak zvýším obrannou sílu vojska?
Jak zvýším magickou obranu země?
K čemu je dobrá aliance?
Co v případě útoku z více zemí na jednu?
Co když na DE zaútočí několik hráčů současně?
Proč nepřibývá v alianční pokladně žádná mana / žádné peníze?
Co se stane s aliancí po smrti jejího vůdce? Kolik může mít aliance členů?
Poslal jsem útok o síle 300 (xxx), ale v hlášení mi to napsalo, že jsem zaútočil jenom silou 210 (yyy). Jak je to možné?
Jak založím kult / přidám se ke kultu?
Může na DE zaútočit kdokoli z kultu, nebo jen jeho zakladatel?
Co se stane s kultem, když jeho zakladatel přijde o magické věže?
Postavil jsem stroj času / bránu času a žádná kola mi nepřibyla. Jak je to možné?
Postavil jsem střední pevnost a ono mi to zbouralo velkou. Jak to?
Jak získám manu?
Z propuštěných vojáků se stanou opět obyvatelé?
Když mě zabijí, potřebuji mít postavené obětiště, abych si mohl vymodlit zem?
Může na mne soupeř zaútočit, když s ním mám mírovou (obchodní, vojenskou atd...) smlouvu ?
Co je to Posel Drak Elfa?
K čemu je mi hodnost?
Co je to Dark Elf? A kdo je to Dark Elf?
Jak získám hned první den další zemi?
Proč nemám dnes žádná hlášení? Proč se neprovedly útoky, které jsem včera poslal? Proč se neprovedla včerejší kouzla?
Proč mám v hlášení napsáno, že jsem zvítězil, ale přitom mi země stále nepatří?
Přihlásil jsem se do hry, ale nelíbilo se mi mé umístění na mapě, proto jsem zase vystoupil. Při nové registraci mi to napsalo, že se můžu přihlásit zase až zítra. Je nějaký způsob, jak to obejít?
Jak mám rozumět údaji o síle vojska u jakékoli nezávislé země (takové to: Síla vojska - 64 + ? obyvatelstvo)?
V nápovědě se píše, že 3 dny je každý v ochranném poli. Znamená to 0.,1. a 2. den nebo 1.,2. a 3.?
Jak fungují ty volby počet zemí a síla při sesílání kouzel?
Co když na sebe sešlu Příznivé počasí a soupeř pošle Krupobití? Má cenu posílat Příznivé počasí vícekrát?
Jaký význam má obětování? Vyplatí se obětovat?

Jakou si vybrat rasu? Která rasa je nejlepší?
Odpověď na tuto otázku rozhodně není jednoznačná. Volba rasy totiž ovlivní významným způsobem další strategii hry. Každá rasa má své výhody a nevýhody. Za jednu z nejsilnějších ras se nyní po zavedení Hobitů považují právě ti, zejména vzhledem k velikému počtu kol na jeden hrací den a vysokým počátečním vkladem zlatých. Někteří však stále nedají dopustit na Barbary nebo Temné elfy, za rasu bezkonkurenčně nejhorší a nejméně výhodnou bývají pokládáni Lidé.
Doporučil bych před výběrem rasy věnovat trochu času plánování budoucí strategie a podle toho si rasu vybrat. Hobiti mají velice silnou ekonomiku, ale vojenské jednotky jsou velmi slabé, nejslabší ze všech ras. Zasypou tak nepřítele spíše množstvím než silou. Skřeti například mají také poměrně slabé jednotky, ale oproti ostatním mají 10 kol na den, tedy jen o kolo méně než hobiti. Temní elfové mají kol málo, ale celkem vysoké útoky i obrany a nízké pořizovací náklady jednotek. Barbaři mají opravdu vysoké útoky, ale obranu skoro žádnou (30 draků dá útok 270 ale obranu pouze 30!) a jejich jednotky jsou také dost drahé. Na to, jakou přednost mají lidé, jsem doposud nepřišel ...
S nově zavedenými limity kouzel je třeba brát v úvahu i tuto stránku věci. Hobiti mají sice silnou ekonomiku a není pro ně velký problém získat mnoho zemí, mnoho peněz a i velké zásoby many, ale limit 50 kouzel na den mnohdy nestačí ani na seslání základních pozitivních kouzel na své vlastní země. Mágové mají tento limit nejvyšší, nastavený na 300 kouzel denně, a navíc na pořízení žadného druhu jednotek nepotřebují zlaté. I zde se tedy rozvíjí prostor pro taktiku založenou na různorodosti jednotlivých ras ...
A konečně důležité je také to, do jaké ligy chcete nastoupit. Zda do "normální" nebo též "královské" ligy, kde je na ploše devíti map cílem hry získat 35% podporu zemí a pokořit Dark Elfa, nebo zda nastupujete do DM ligy. DM (Dead Match) je nový druh ligy, kde se hraje pouze na 1/9 celkového území a cílem je zlikvidovat všechny soupeře na mapě - nejlepší se stává vítězem. Do těchto lig jsou s oblibou nasazovány právě spíše bojovné rasy jako Barbaři nebo Skuruti, do královské hry třeba již zmínění hobiti.

Jak mám začít hrát?
Po výběru rasy je další důležitou věcí výběr mapy. Je dobré se nejprve přihlásit do vytoužené ligy jako Pozorovatel a prohlédnout si, ve které ze devíti částí mapy je přihlášeno nejméně hráčů a je zde tedy nejvíce volných (nezávislých) zemí. Pak si již jednu z map vyberete a vstoupíte do hry. Systém vygeneruje náhodnou zemi na daném úseku mapy a tam umístí vaši vlaječku. Jako jediná na mapě vlaje. V této zemi jako první budujete stavby, verbujete armádu a podobně.
Velmi podstatným krokem je přečíst si Hlášení a Fóra. Není nic hloupějšího, než když se alianční kolegové pobijí ve stejné zemi jen proto, že si jeden nepřečetl alianční fórum, kam ten druhý napsal, že útočí tam a tam. Rovnež denní hlášení pomáhají určovat další strategii.
Jako první krok bych doporučil postavit některé stavby. První v pořadí by měla být obilná sýpka. To proto, že se sýpkou vám bude rychleji přibývat obyvatelstvo a to je základem nejen vaší ekonomiky, ale i zdroj branců pro armádu. Dále, pokud máte dost peněz, je vhodné postavit posvátnou studnu, která vám tvoří manu, protože mana je zvláště zpočátku velmi cenná a nedostatková. Nezapomeňte však rezervovat dostatečnou sumu na nábor vojáků.
Jako další krok bych doporučil vstup do některé z aliancí. Pokud se nechcete s nikým spolčovat nebo vás třeba hned někdo nevezme, založte si zatím svou vlastní jednočlennou alianci. Každý člen aliance totiž vytváří jakousi nadhodnotu 5% peněz i many, která jde do alianční pokladny. Pokud máte třeba i jednočlennou alianci, zvýšíte tak svůj zisk o 5%, což je zvláště v prvních dnech velmi milé.
Pak teprve odehrajte svá kola. Po odehrání kol naverbujte vojsko z jednotek 1.stupně a vyhlašte některé sousední zemi válku. Neboť jde o první uzavřenou smlouvu s touto zemí, platí již tento den a můžete tak útočit bez postihu 30%. První den a v podstatě i dny následující by vám měl při vyhlášené válce stačit na nezávislé země útok o síle alespon 2/3 - 3/4 vojenské síly země. Pozor však na země s bonusy k obraně! Poté zakouzlete na svou zemi kouzlo Spokojenost a vyšlete plnou silou útok na vybranou zem. Všem zemím okolo sebe vyhlašte válku (okolním hráčům samozřejmě můžete navrhnout smlouvu jinou, třeba obchodní). Pokud budete mít štěstí, další den jsou vaše již dvě země. Postavte proto v té nové sýpku a případně magickou studnu ... nezávislé země kolem sice zase o něco posílily, ale pokud máte vyhlášenou válku, měl by vám opět stačit útok o síle alespoň 2/3 - 3/4 síly země na kterou útočíte (síla země totiž udává součet obranné a útočné síly, ne jen její obranu). To ovšem neplatí o zemích, které patří jinému vládci (dokonce ani o těch, ve které nějaký vladce byl a rezignoval), tam mnohdy selhávají jakékoli předpoklady.
S rozvojem ekonomiky a se získáváním nových zemí bude více zlata i peněz a ostatní státečky začnou být silnější, což je ta správná chvíle na to stavět cechy. Zpočátku hlavně asi Cech války, čím dříve ale začnete stavět i Cech magie, tím lépe. Také je třeba časem stavět nové domky pro obyvatele, protože těch pár domečků, co máte na začátku, vám lidičky brzo zaplní.
Vojáky verbujte vždy až na konci dne po odehrání všech kol, abyste jim zbytečně neplatili žold. Navíc čím více lidí máte, tím rychleji se vám také množí. Vyjímku tvoří jednotky 3. stupně, které tvořte i během dne, aby vám mohli co nejdříve vyrábět drahocennou manu.

Jak zvýším útočnou sílu vojska?
Útok z nejaké země je dán jednak útočnou silou jednotek, které do bitvy posíláte. Takže pokud potřebujete vysoký útok, je vhodné použít jednotky 2. případně "jen" jednotky 3. stupně. Velkou měrou ovlivní sílu skutečnost, zda máte platnou smlouvu Válka. V případě, že ne, máte postih -30% na útok. To dělá opravdu hodně. Útočnou sílu dále zvýšíte postavením speciálních staveb. První jsou stavby ovlivňující pouze útok - jde o polní motlitebnu, katapult, arénu a kamenné cesty. Všechny tyto stavby mohou existovat společně a zvyšují tak útok tím více. Další variantou jsou pevnosti, ale v každé zemi můžete mít jen jednu pevnost. Postavením jakékoli jiné pevnosti zboříte tu předchozí. Doporučuji tu původní nejprve prodat ... alespoň se vám vrátí čtvrtina pořizovací ceny. A konečně máte možnost oslabit obranu protivníka magicky - nabízí se celá řada útočných kouzel jako Blesk, Bouře, Smrtící démon ...

Jak zvýším obrannou sílu vojska?
Jednak samozřejmě naverbováním více jednotek 1. a 3. stupně, dále pomocí staveb cvičiště a obranné vozy. Velký podíl na zvýšení obranychopnosti země mají pevnosti, ale v každé zemi můžete mít jen jednu pevnost. Postavením jakékoli jiné pevnosti zboříte tu předchozí. Doporučuji tu původní nejprve prodat ... alespoň se vám vrátí čtvrtina pořizovací ceny. Poslední možností je magie - sesláním kouzel malý nebo velký vojenský štít (lze jen jeden z nich) a kouzlem pás zmatení. Dobrým řešením může být rovněž uzavření vojenských smluv se svými sousedy. Tyto smlouvy jako jediné platí ihned po uzavření.

Jak zvýším magickou obranu země?
Zvýšením koncentrace jednotek 3. stupně. Jejich magickou obranu pak posílíte stavbou magických věží a kouzlem magický štít. Magické věže, stejně jako pevnosti, mohou existovat jen jedna v každé zemi a stavba jiné automaticky bourá tu předchozí.

K čemu je dobrá aliance?
Každý člen aliance vydělává navíc 5%, které plynou do společné alianční pokladnice. Odtud je vůdce aliance rozděluje ostatním členům aliance dle svého uvážení (typicky podle jejich požadavků). Navíc všem členům aliance je k dispozici alianční fórum, které je ostatním skryto a na kterém se mohou domlouvat na další taktice a podobně. A konečně aliance by měla držet pospolu a vzájemně si pomáhat vojensky, magicky i finančně. Dá se říci, že velké kouzlo hry spočívá právě v taktizování jednotlivých aliancí.

Co v případě útoku z více zemí na jednu jedinou?
Zde je třeba rozlišit, zda jde o útok vojsk jednoho hráče nebo dvou různých hráčů. V prvním případě pokud první vojsko uspěje, druhé se vrací domů a nedělá nic, jinak zaútočí a pokusí se zemi dobýt.Dva útoky téhož hráče z jedné země jdou v tom pořadí, v jakém byly poslány. Jde-li o útoky dvou různých hráčů a první ji svým útokem získá, ten druhý zaútočí na prvního bez ohledu na to, kdo to je, takže je možné i to, že se v jedné zemi vzájemně pobijí alianční kolegové. Pořadí útoků se vyhodnocuje náhodně, nezáleží na tom, kdy byl útok poslán.

Co když na DE zaútočí několik hráčů současně?
Pokud na zemi Dark Elfa zaútočí několik hráčů současně, vítězem věku se stává ten, jehož vojska dobyla zemi DE jako poslední (tzn. ten, kdo má zemi v držení po skončení přepočtu). Platí tedy totéž jako při útoku na jakoukoli jinou zem.

Proč nepřibývá v alianční pokladně žádná mana / žádné peníze?
Pokud odehrajete nějaká kola a v alianční pokladně vám nepřibude vábec žádná mana (někdy ani peníze, ale to je vzácnější), je to s největší pravděpodobností proto, že máte příjem many (zlata) za kolo menší než 20. Do alianční pokladny jde celá část z 5% příjmu many a zlata. Aby mohl být zisk aliance alespoň 1 mana za kolo, musí být zisk člena alespoň 20, protože 5% z 20 je 1.

Co se stane s aliancí po smrti jejího vůdce? Kolik může mít aliance členů?
Každá aliance může mít minimálně jednoho a maximálně 8 členů. Vůdcem aliance je její zakladatel. Pokud z aliance vystoupí nebo je třeba zabit a hru opustí, aliančním vůdcem se stává ten její člen, který má nejvyšší hodnost. Jediným způsobem, jak získat z alianční pokladny nějaké peníze či manu, je příděl od jejího vůdce. Ten má však možnost přidělit jednotlivým členům právo sáhnout si do pokladny podle jejich potřeb. Je ovšem jen na uvážení vůdce aliance, zda toto právo členům dá nebo ne. Přijímat nové členy může ovšem pouze vůdce aliance.

Poslal jsem útok o síle 300 (xxx), ale v hlášení mi to napsalo, že jsem zaútočil jenom silou 210 (yyy). Jak je to možné?
Další velmi častá připomínka. Na vině však není Lord Pletron, ale vy. Tato situace nastává tehdy, jestliže zaútočíte na zem, se kterou nemáte vyhlášenou válku, nebo jste jí i válku vyhlásili, ale tato smlouva zatím neplatí. Váš útok je tak penalizován -30% (např. 300-30%=210). Jestli je vzhlášení války platné zjistíte tak, že název smlouvy musí být v kolonce Smlouvy většími písmenky. Je-li drobnějším fontem, smlouva je platná až od zítřka. Pozor také na to, že když máte do nynějška smlouvu Válka a změníte ji na jinou (třeba Obchodní), válka se tím ruší a případný útok je již ten samý den s postihem -30%!

Jak založím kult / přidám se ke kultu?
Kult může založit jen ten, kdo postaví 7 velkých magických věží. Vstoupíte do něj tak, že kliknete a Statistiky, vyberete volbu Kult a zde se přihlásíte do kultu, do kterého chcete, nebo založíte svůj vlastní, máte-li 7 VMV.

Může na DE zaútočit kdokoli z kultu, nebo jen jeho zakladatel?
Na Dark Elfa může zaútočit výhradně zakladatel toho kultu, který má alespoň 35% podporu všech zemí na mapě. Při současném počtu zemí to odpovídá asi 153 zemičkám.

Co se stane s kultem, když jeho zakladatel přijde o magické věže?
Pokud je kult jednou založen a zakladatel o své věže přijde, kult existuje dále, ale na DE může útočit až tehdy, když má opět nejméně 7 VMV. Pokud zakladatel kultu zaútočí úspěšně na DE a ten samý den mu věže někdo zničí, vojsko nikam neodejde a je třeba další den znovu postavit VMV a poslat útok znovu.

Postavil jsem stroj času / bránu času a žádná kola mi nepřibyla. Jak je to možné? A lze mít stroj času i bránu času současně?
Vysvětlení je jednoduché ... počet kol se totiž zvyšuje až následující den po zakoupení stroje času nebo brány času. Jinak je možné mít obě stavby současně a získat tak navíc až 3 kola za den. Další stroj nebo brána času ale počet kol již nezvyšují.

Postavil jsem střední pevnost a ono mi to zbouralo velkou. Jak to?
Svého času bylo oblíbeným trikem postavit velkou pevnost přes střední, takže pokud útočník zboural pevnost kouzlem Démon kamene, stále ještě zemi chránila pevnost střední. To již neplatí a pokud přes velkou pevnost postavíte třeba tu nejmenší, bez náhrady o tu velkou přijdete. Pokud tedy chcete např. postavit pevnost větší, vyplatí se vám tu menší nejprve prodat ... získáte alespoň zpět 1/4 původní sumy.

Jak získám manu?
Manu produkují jednotky 3. stupně a magické věže a studny. Příjem many se dá dále zvýšit uzavřením magických smluv a kouzlem Magické klima nebo Požehnání. Některé země mají navíc bonusy na zisk many ... je proto výhodné mít hodně kouzelníků právě tam. A konečně určitou omezenou možností je koupě many za DE kredity.

Z propuštěných vojáků se stanou opět obyvatelé?
Ne, propuštění vojáci se asi někam odpařují, možná že jsou základem na guláš těm vojákům, kteří zůstali ve službě. Obyvatel se z propuštěného vojáka znovu nestává.

Co se děje s vojáky, kteří zůstanou naživu v dobyté zemi? Vrátí se mi? Nebo připadnou nepříteli?
Pokud někdo dobyje vaši zemi a někteří vojáci zůstanou naživu, je to pro vás úplně stejné, jako kdyby nezůstali. Stejně jako propuštené vojsko se někam odpaří a už je nikdy nikdo neuvidí. Soupeři nezůstanou, vám ovšem také ne. Rovněž se z nich nestanou obyvatelé porobené země. Něco jiného ale je, když se vaši vojáci vrací do teď již porobené země, třeba proto, že v zemi dobyté je pro ně málo domů. Pak připadají soupeři, který vám o tomto přepočtu zemi dobyl.

Když mě zabijí, potřebuji mít postavené obětiště, abych si mohl vymodlit zem?
Ne, není to potřeba. Ostatně kde byste chtěli to obětiště mít, když vám žádná zem nezůstala?

Může na mne soupeř zaútočit, když s ním mám mírovou (obchodní, vojenskou atd...) smlouvu ?
Soupeř na vás může zaútočit přes jakoukoli smlouvu. Pouze má to omezení, že pokud s vámi nemá vyhlášenou válku 1 den předem, má útok o 30% menší. Pozor také na to, že soupeř může s někým uzavřít smlouvu o volném průchodu a napadnout vás, i když s vámi přímo nesousedí! Jinak všechny slouvy platí až následující den, jen vojenská smlouva platí okamžitě po uzavření. Pokud jste měli s někým smlouvu Válka a obě strany ji změnily na jinou (třeba obchodní), již ten samý den není možné útočit bez postihu -30%.

Co je to Posel Drak Elfa?
Posel DE je podivné stvoření, vymyšlené Lordem Pletronem, autorem hry Dark Elf. Má jakousi svou umělou inteligenci, na začátku hodně peněz a strašně podvádí. Je to opravdu moc milé stvoření ... kdo si jich chce užít do sytosti, může si vybrat ligu, kde hraje od začátku určitý počet poslů.

K čemu je mi hodnost?
Čím vyšší má hráč hodnost, tím vyšší zisky many a zlata. Také s dostatečnou hodností může hráč přejít do vyšší ligy. Hodnost hráč získává tím, že dobývá nezávislé státy nebo země soupeřů větších než je on sám, kouzlením zlých kouzel na soupeře, úspěšnou obranou při napadení a umístěním na vyšších příčkách celkové statistiky. O hodnost hráč přichází především útokem na menšího soupeře a -10% k hodnosti vyhlazením některého hráče z mapy (dobytím jeho poslední země). Hodnost se také ztrácí se ztrátou zemí.

Co je to Dark Elf? A kdo je to Dark Elf?
No kdyby to někdo nevěděl, tak internetová fantasy strategická hra s pěknou barevnou mapou. A Dark Elf je imaginární vládce nejsilnější země, jehož dobytím hra končí. Na DE může zaútočit pouze zakladatel kultu, který má nejméně 7 velkých magických věží a podporu alespoň 35% všech zemí světa.

Jak získám hned první den další zemi?
Postupem uvedeným v bodě "Jak mám začít hrát".

Proč nemám dnes žádná hlášení? Proč se neprovedly útoky, které jsem včera poslal? Proč se neprovedla včerejší kouzla?
Velmi časté dotazy hráčů, kteří ještě nejsou zvyklí na časté výpadky serveru, na kterém půlnoční přepočet probíhá. Většinou se přepočet spustí někdy dopoledne, není důvod se znepokojovat. Pozor na to, je možné odehrát další kola ještě před tímto přepočtem, rovněž smlouvy už platí. Mnohdy se tak může chyba serveru někomu výborně vyplatit (nebo vymstít). Je také možné, že přepočet ještě zcela nedoběhl ... člověk tak může sledovat, jak mu v hlášení přibývají nejprve kladná kouzla, pak ta negativní, nakonec útoky a jako poslední hlášení na dnešní den. Přepočet tak nekdy končí ne v 1:00, ale třeba také ve 2:30 a podobně ... že, nočňátka?

Proč mám v hlášení napsáno, že jsem zvítězil, ale přitom mi země stále nepatří?
Pravděpodobně jsi nezadal typ útoku dobyvačný, ale plenivý nebo loupeživý. Při chvilce nepozornosti se to občas stává.

Přihlásil jsem se do hry, ale nelíbilo se mi mé umístění na mapě, proto jsem zase vystoupil. Při nové registraci mi to napsalo, že se můžu přihlásit zase až zítra. Je nějaký způsob, jak to obejít?
Ne, jediný způsob je přihlásit se do ligy skutečně až následující den, nebo smazat vládce. Pokud vládce smažete, můžete si jej vytvořit znovu, ale začínáte zase od nuly ... také je řešení vytvořit si ještě jednoho vládce. Většinou se hra jednoho hráče za více vládců v různých ligách nepovažuje za tzv. mulťáctví, ale hra jednoho hráče za více vládců v téže lize je mulťáctví a jedná se o podvod vůči ostatním hráčům. Ve vyšších ligách je taková hra penalizována ztrátou kol.

Jak mám rozumět údaji o síle vojska u jakékoli nezávislé země (takové to: Síla vojska - 64 + ? obyvatelstvo)?
64 je celková vojenská síla země, tedy její útok + obrana. Takže čistá obrana může být třeba jenom 40. Údaj + obyvatelstvo znamená, že když dáš dobyvačný útok, tak brání i neznámý počet obyvatel (každý silou 1), takže můžeš jen odhadovat, kolik vlastně musíš zaútočit, aby byl útok úspešný.

V nápovědě se píše, že 3 dny je každý v ochranném poli. Znamená to 0.,1. a 2. den nebo 1.,2. a 3.?
Znamená to 0.,1. a 2. den. Ostatně je možné to krásně zkusit: pošlete na svého souseda nějaký útok. Pokud ještě trvá ochranné pole, nepodaří se vám útok zadat a systém vypíše hlášku, že zem je v ochranném poli. Pokud útok normálně pošlete, žadné ochranné pole již není. Tento "zkušební" útok můžete samozřejmě vzápětí zase zrušit a nic neposílat.

Jak fungují ty volby počet zemí a síla při sesílání kouzel?
Celkem jednoduše. Chcete plošně na nějakého vladaře seslat kouzla? Pak vyberete jeho jméno a dáte Seslat kouzla. Tak sešlete kouzla na všechny vladařovy země. Co ale v případě, že nechcete tolik plýtvat manou a chcete kouzla poslat třeba jen na 5 jeho zemí? Pak právě vyberete navíc počet zemí, na které chcete seslat kouzla. A co v případě, že mnohá vaše kouzla soupeřovou silnou magickou obranou neprojdou? Jak zajistit, aby se kouzla sesílala jen na země, kde mají větší šanci projít? Velikost magické obrany tak trochu souvisí s vojenskou silou země. Čím více máte mágů, tím větší vojenská síla (obráceně to samozřejmě platit nemusí). No a tak si můžete kromě toho vybrat do jaké známé vojenské síly země se mají kouzla seslat. Když například vyberete, že na vládce Gila chcete poslat Požehnání, ale maximálně na 10 zemí a to ještě takových, kde vojenská síla není vyšší než 1000, není nic snazšího ... Gil, zemí 10, síla země 1000. Jasné?

Co když na sebe sešlu Příznivé počasí a soupeř pošle Krupobití? Má cenu posílat Příznivé počasí vícekrát?
Nemá cenu sesílat kladná kouzla vícekrát. Nad 150% zisku zlata a 130% many se nedostanete. Tedy kladná kouzla jen jednou! Zaporná má cenu sesílat určitě dvakrát, vícekrát ne (pokud to není blesk, zemětřesení, atd...), protože maximální zisk je 150% a záporná -50% a -50% je 50% procent zisku, níže se klesnout nedá.

Jaký význam má obětování? Vyplatí se obětovat? (převzato od jednoho z hráčů DE ... když se mi připomene, napíšu i jméno, ale fakt se nepamatuju ... promiň)
Podle mých pozorování(může mě kdokoliv vyvést z omylu) platí toto. Čím méně zemí, tím větší pravděpodobnost výhry (i když nelze spoléhat na to, že když mám jednu zemi, tak to určitě přijde). Já osobně radši neriskuji a obětiště stavím později. Pokud člověk postaví obětiště první dny, tak jednak odčerpá lépe využitelné prostředky a jednak nemá co obětovat. Zisk Přízeň bohů - pokud vím, zlepšíš počasí ve své lize. Já, egoista, to nemám zapotřebí. Pro tebe osobně to je k ničemu. Přízeň DE - zdroje v dotazech odhadly, že z 80% přilákáš DE. Otázkou je, zda se nevyplatí rovnou obětovat pro manu nebo peníze (DE ti nepřinese vždy jen zisk, já, když jsem mu parchantovi obětoval, tak mi za to zbořil pár domů). Peníze - pokud obětuješ 500 zlatých, dostaneš asi 2 500 zlatých nebo 400-800 many. Mana - za 300 many 1 500-3 000 many nebo 7 000-10 000 zlatých (možná i o trochu více než 10 000. Dokonale to zmapované nemám.) Lidé - za lidi získáváš málo. Ale na druhou stranu zase dorostou. Nepamatuji si přesná čísla, ale když máš 300 domů, už se to celkem i vyplatí. Ale pokud máš 100, zapomeň na to, maximálně pokud by jsi neměl nic jiného na obětiště. Možnost úspěchu je 20-30%.

Pokud Vás někoho napadne další otázka, která se dá označit jako FAQ, pošlete mi ji na gil@seznam.cz. Díky!

A ještě malé upozornění - tento seznam otázek a odpovědí není oficiální součástí DE, proto některé postřehy nebo odpovědi nemusí být nutně v souladu s nejnovějšími změnami ve hře ...

Gil, Seeker Of Destiny, Silmarillion